Thursday, April 30, 2015

Bab 16: Di bawah pohon rindu










BAB 16

'Tlg jagakan Khal untuk aku, Fiz.'
Sempat lagi Budriz menghantar pesanan ringkas buat sepupunya itu.
'OK, Bro. No worries.'
Pesanan balas diterima.

***

"Huh... jual mahal!" Dengus Nurul Ain sambil menarik muka.
"Bukan jual mahal, Cik Nurul Ain. Tak salah rasanya kalau saya memilih jalan bahagia untuk diri sendiri..." Budriz sengaja mengenakan gadis tersebut.
"Dan rasanya tak salah kot kalau Ain sukakan Riz kan?" Giliran Nurul Ain pula meningkah bicara.
"Siapalah saya mahu menyekat orang dari menyukai saya. Siapalah saya. Nurul Ain! Tapi, saya juga ada hak saya untuk menyukai siapa saja yang saya suka. Memilih siapa jua wanita yang bakal menjadi suri hidup saya. Saya hormati perasaan awak, Ain... malah menghargai rasa suka tu. Tapi saya tak mampu menganggap awak lebih dari seorang kawan kerana hati saya sudah diisi seseorang. Maafkan saya untuk itu." Budriz memberi satu penjelasan buat kesekian kalinya.

Baca bab penuh di sini >> Di Bawah Pohon Rindu 
Teaser di Youtube >> Teaser

No comments:

Post a Comment